04 august 2008

Uge 1 - afrejse til USA

Endelig afsted ! Afrejse gik næsten planmæssigt; vi brugte de første dage på ugen til at pakke, få vasket, pakket om, osv. Og så et lille stunt: 15 minutter inden vi skulle ud af døren, fik vi oversvømmet gangen, da vi skulle fylde vand på fjernvarmeanlægget. Så planen om at afrejse uden vasketøj i kurven blev ødelagt.

Turen til London gik fint; vi tog en hurtig overnatning i Heathrow området, og rejste derefter til Chicago om torsdagen. Men, så kom vi heller ikke længere i den omgang (øv!). Flyet til Los Angeles blev aflyst, så vi måtte tilbringe natten i Chicago, på et $400 hotel, betalt af British Airways. Vores bagage var desværre sendt i forvejen med et andet fly, så vi fik brug for vores ”Emergency kit” med kontaktlinsevæske og andet nødvendigt, som vi havde været forudseende nok til at pakke i håndbagagen. Afsted næste morgen kl. 05.00, og med flyveren til Dallas - derfra videre til Los Angeles, hvor vi ankom ca. 12:30 fredag (lokal tid). Så næsten 2 døgns rejse var overstået.

Vi tog forbi vores bil-pusher i Beverly Hills, hvor vi fik udleveret en Toyota 4-Runner; en temmelig stor - efter danske forhold - 4-hjulstrækker der kører næsten 10 km på literen på en god dag. Derefter trillede vi til vores hotel, og kunne endelig pakke ud og skifte tøj. Resten af dagen gik med lidt sen frokost/tidlig aftensmad, og så et besøg forbi Hollywood Boulevard med den berømte Walk of Fame.

Lørdag den 1. august stod den på en hel dag i Universal Studios. Mest af alt minder det lidt om Tivoli, blot med forlystelser omkring film. Der er meget reklame for deres produkt og store butikker med merchandise fra enhver tænkelig film. Vi prøvede først en guidet tur forbi de forskellige studier der er bruges til film-og TV optagelser, men man ser ikke så meget af de rigtige optagelsessteder (det koster ekstra !). Bedste indslag var nok en 45-minutters tur hvor der blev leget lidt med specielle effekter. Derudover var der et 15-minutters Waterworld-show, som var en lille forestilling med en scene der minder om filmen.

Søndag var "transportdag". Dem har vi nogle stykker af. Los Angeles - Flagstaff, Arizona ca. 750 kilometer køretur, og med en lille afstikker til Oatman og den klassiske Route 66. I Oatman kunne vi overvære en lille skudduel til ære for turisterne, mens vi blev puffet rundt af løsgående mulddyr. Henad 18:30 ankom vi endelig til vores destination, og efter lidt prutten-om-prisen, fik vi også et sted at sove (350 kroner !). Det var også tiltrængt efter køreturen, så efter en gang hurtig aftensmad, var det på hovedet i seng.

Det var vist uge 1 i korte træk .. Se flere billeder på : http://picasaweb.google.com/henrikkochnielsen/2008USA

Christian J. sagde ...

Wow - stadig ikke misundelig ;-)

Lækkert at høre fra jer. Vi har fået vand på en anden måde, cirka 60 mm. på et par døgn...

Skærmen er monteret, men MTB´erne trak lidt mere i os, så vi har ikke fået set så meget. Til gengæld lider jeg nu af øm skulder og bullen læbe efter lidt singletrack og nærkontakt med et birketræ. Papkassen kommer nok retur til jeres entré når den altså er tør :-o

Keep blogging

Unknown sagde ...

Jeg formoder i er ved Grand Canyon nu. Nyd det. Man kan iøvrigt lave river-rafting der.

Anonym sagde ...

Haii med jer ej hvor sejt... har i set alle de der stjerner med de berømte navne heh.... Eller bedre har i set en berømthed?!... og selv om Christian j hehe ik' er misundelig så er jeg.... P.s. tillykke med fødselsdagen knuzz Laura

Henrik Koch Nielsen sagde ...

Hej Laura;

Vi så en mand der var klædt ud som Elvis, men det er nok også det tætteste vi kommer en berømthed :)

De sidder nok mest i deres store huse eller er til private fester .. Du kan se flere af stjernerne fra Walk of Fame i foto-albummet.

Mikael sagde ...

Hej Henrik!

Har først nu kommet i tanke om jeres tur og jeres blog. Fede historier!